fredag 20. mars 2009

Medietilbud for unge mellom 16-20 år

Unge Alle har tilgang på en hel haug medier. Internett, tv, radio, aviser/magasiner. Hver og en av disse er tillrettelagt for ungdom (her 16-20) på hver sin måte, og man trenger heller ikke lete lenge for å finne dem. Internett kan du få tak i overalt, enten på internett-kafé eller via trådløst nettverk (burger king sitt er gratis!). De fleste nyere mobiler har også mulighet for internett. Blader og aviser kan du få tak i i omtrent alle butikker. Radio kan du jo også høre omtrent overalt. Og hvis du ikke får tak i radio, så har de fleste mp3-spiller/iPod. Det eneste som er litt vanskelig å se overalt er tv (men hallo, hvis du er ute trenger du vel ikke tv uansett?).

Internett er det jeg tror er mest brukt av unge, og her er det nok facebook som er mest besøkt. "Alle" er på facebook, og her kan man kommunisere med venner og bekjente. Man får også sett bilder og videoer, og det er også mulig å spille spill. Blogging blir også mer og mer populært blant unge. En annen greie med internett, er at mange bruker det for å se tv, høre radio, og lese aviser. Vi laster ned, streamer og gudveithva. Personlig er jeg både på facebook, twitter, plurk, blogg, fmylife og gmail omtrent daglig.

Etter internett tror jeg det er tv som unge ser på mest. I "etter skoletid" er det mange programmer som unge liker å se på, alt fra waschera til scrubs. Det finnes så ufattelig mange kanaler, så det er alltid noe som noen vil se, enten du er 16 eller 20 eller midt i mellom.

Helt ærlig vet jeg ikke hva som er mest populært av radio og aviser/magasiner. Jeg tror unge hører mest radio via internett, og leser mest nettaviser. Blader derimot, der har man jo noe for enhver smak; enten du liker biler, nakne damer, musikk, kjendiser eller disney, det finnes et magasin for akkurat deg. Det er riktignok ikke fordi du er ung, men fordi du har den interessen bladet handler om.

Vil du vite konklusjonen i dette innlegget fåru adde meg som venn på facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar